loading...
سئوبلک
علی عارف نیا بازدید : 33 دوشنبه 22 دی 1399 نظرات (0)

تاثیر schema بر سئو

سلام خیلی خوش امدید به سئو بلک در این مطلب قصد داریم راجب موضوع ها یتاثیر schema بر سئو وschema چیست؟و تاثیر اسکیما در سئو سایتصحبت کنیم تا انتها با سئو بلک همراه باشید.

schema چیست؟

اسکیما (Schema) یک زبان نشانه گذاری است
که به تجزیه و تحلیل اطلاعات یک سایت برای موتورهای جستجو کمک می کند
تا اطلاعات بیشتری راجع به محتوای صفحه به دست آورند
تاثیر اسکیما در سئوی داخلی سایت می باشد.
در کل به عمل نشانه‌گذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو Schema Markup  یا نشانه‌گذاری اسکیما می‌گویند
. تاثیر اسکیما در سئو بدین صورت است
که در واقع اسکیما به شما این شانس را می‌دهد
تا در لیست نتایج اولیۀ گوگل و از آن مهم‌تر، در گراف دانش گوگل (کادر حاوی اطلاعات در سمت راست صفحه نتایج) قرار بگیرید
و از آن‌جا، لینک دریافت کنید.
این لینک‌ها از ارزش بسیار زیادی برخوردارند،
چرا که تعداد زیادی از کاربران آن‌ها را می‌بینند،
روی آن‌ها کلیک می‌کنند و سایت را می‌خوانند و این باعث بهینه سازی سایت می شود.

تاثیر schema بر سئوSchema Markup

تاثیر اسکیما در سئو سایت

  • موتورهای جستجو می‌توانند داده‌های زیر را که با استفاده از قوانین اسکیما نشانه‌گذاری شده‌اند، شناسایی کنند: تصاویر، نویسنده، تاریخ انتشار، آخرین ویرایش، عنوان صفحه، فرمت صفحه، مقالات، رویداد ها، محصولات، فیلم، کتاب، نام تجاری، ساختار منو، مشخصات سایت اعم از نام سایت، آدرس سایت، مشخصات شرکت اعم از نوع فعالیت، آدرس، شماره های تماس، ساعت کاری. لازم نیست حتما همه اطلاعات سایت خود را با اسکیما جهت تاثیر اسکیما در سئو، بهینه سازی کنیم. اما هرچه اطلاعات بیشتری را با استفاده از کد نشانه گذاری اسکیما بهینه سازی کنید، هدف و طبیعت محتوای سایت شما برای موتور های جستجو واضح تر می شود.
مختص شما:  انواع برندسازی

بیشتر بدانید:

اسکیما چیست؟

اسکیما به انگلیسی schema markup به معنای نشانه گذاری طرح می باشد. کدهای نشانه گذاری اسکیما بر پایه زبان html بوده و به صورت ویژگی و صفت داخل کدهای html سایت قرار می گیرد. این تکنولوژی توسط خود گوگل ارائه شده است.

کدهای کامل Schema را می توانید در سایت schema.org مشاهده کنید.

تاثیر schema بر سئواسکیما چیست؟

کار اصلی کدهای اسکیما راحت کردن خواندن سایت برای موتورهای جستجو می باشد. با استفاده از این ویژگی شما می توانید بخش های مختلف سایت خود را نشانه‌گذاری کنید. در این گوگل یا سایر موتورهای جستجو بخش های مشخص شده شما را بررسی خواهند کرد.

یک مورد مهم دیگر که بهتر است بدانید، استفاده از کدهای نشانه گذاری اسکیما مارک آپ جزو سئو داخلی سایت می باشد.

شما با استفاده کردن از Schema داخل سایت خود، می توانید برای موتورهای جستجو بخصوص گوگل مشخص کنید که محتوای شما درباره چه چیزی است. برای مثال شما قادر خواهید بود به گوگل بگویید که محتوای صفحه شما یک محصول ، کتاب، خبر، رویداد، مقاله و … می باشد.

اسکیما چیست؟

در سال ۲۰۱۱ بود که وب‌ سایت sorg، یک همکاری تجاری را با موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو شروع کرد و وظیفۀ یکپارچه‌سازی ساختار داده‌های موجود در سطح اینترنت را بر عهده گرفت. در واقع schema.org دایره‌المعارفی از آیتم‌های نشانه‌گذاری است و زبانی استاندارد و قابل فهم را برای موتورهای جستجو ارائه داده است. موتورهای جستجو بر اساس آیتم‌های تعریف شده در این سایت داده‌ها را طبقه‌بندی کرده، ساختار آن‌ها را بررسی می‌کنند و از آن‌ها برای رتبه‌بندی سایت‌ها استفاده می‌کنند. اسکیما همانند کدهای نشانه گذاری دیگر در محتوای صفحه قرار می گیرد.

مختص شما:  جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

عناصر اسکیما و صفت های مرتبط با آن به منظور جلوگیری از گردش موتور های جستجو در اطلاعات اضافی صفحه، مستقیما در کد HTML، قرار میگیرند. وقتی کد html شما شامل ریز داده های اسکیما می شود، موتور های جستجو راحت تر می توانند محتوای مطالب شما را تفسیر کنند و بنابراین تاثیر اسکیما در سئو سایت باعث افزایش قابلیت دیده شدن سایت و تشخیص کلمه کلیدی اصلی توسط گوگل می شود. توجه کنید که هریک از این ساختارهای موجود در سایت schema.org به منظور و کاربردی مشخص طراحی شده است و استفاده از آنها در جایی نامناسب نتیجه ای برای شما به همراه نخواهد داشت. بعنوان مثال استفاده از سیستم امتیازدهی محصولات و خدمات در بخش نظرات یک وبلاگ روش مناسبی نیست و زحمات شما نتیجه ای به همراه نخواهد داشت زیرا گوگل رتبه بندی شما را در نتایج خود نمایش نخواهد داد.

ممنون از این که ما را همراهی نمودید

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 189
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 90
  • بازدید ماه : 416
  • بازدید سال : 4,109
  • بازدید کلی : 15,911